علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

مزایای مبتنی بر علم گریپ فروت



گریپ فروت


نوشته: Brianna Elliott



برگردان منشور

گریپ فروت ازمرکبات استوایی است که برای طعم شیرین و در عین حال کمی ترشش معروف است. از لحاظ مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها، و فیبر غنی است که باعث می شود یکی از سالم ترین مرکباتی باشد که می توانید بخورید. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است فواید قدرتمندی برای سلامتی داشته باشد از جمله کاهش وزن و کاهش خطر بیماری قلبی.

ده تا از فواید سلامتی گریپ فروت مبتنی بر شواهد عبارتند از:

  1. دارای کالری کم و ارزش غذایی بالاست
  2. گریپ فروت غذایی فوق العاده سالم برای گنجاندن در رژیم غذائیتان است. دلیل آن داشتن کالری کم ولی ارزش غذایی زیاد است. در واقع، یکی از کم کالری ترین میوه هاست. علاوه بر بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مفید، مقدار مناسبی فیبر تأمین می کند.

    برخی از مواد مغذی عمده در نصف یک گریپ فروت متوسط عبارتند از:

    علاوه بر این، منبعی غنی از برخی ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی قوی است که احتمالا" بانی بسیاری از فواید سلامتی آن است.

  3. ممکن است برای سیستم ایمنی مفید باشد
  4. خوردن منظم گریپ فروت ممکن است برای سیستم ایمنی شما مفید باشد. به خاطر ویتامین C زیادش، که دارای خواص آنتی اکسیدانی برای محافظت سلول ها از باکتری ها و ویروس های مضراست، با ارزش محسوب می شود.

    علاوه بر این، مطالعات متعددی نشان داده است ویتامین C برای کمک به بهبود سریعتر سرماخوردگی مفید است.

    بسیاری از ویتامین های دیگر و مواد معدنی موجود در گریپ فروت در ایمنی بدن مؤثر دانسته شده، از جمله ویتامین A که معلوم شده در برابر التهاب و چندین بیماری عفونی از بدن محافظت می کند.

    گریپ فروت مقدار کمی از ویتامین های B، روی، مس، و آهن را نیز تأمین می کند که همه آن ها باهم برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن کار می کنند. همچنین یکپارچگی پوست را، که به عنوان مانع حفاظتی از عفونت عمل می کند، حفظ می نماید.

  5. ممکن است سبب کنترل بیشتر اشتها شود
  6. گریپ فروت حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است - 2 گرم در هر نصف گریپ فروت متوسط.

    تحقیقات نشان می دهد رژیمی حاوی میوه های سرشار از فیبر برای ایجاد احساس سیری مفیدند. علت این امر این است که فیبر سرعت تخلیه معده را کاهش داده، زمان هضم را افزایش می دهد. به این ترتیب، مصرف مقدار کافی فیبر ممکن است به طور خودکار با جلوگیری از اشتها باعث خوردن کالری کمتری در طول روز شود.

  7. نشان داده شده که به کاهش وزن کمک می کند
  8. گریپ فروت غذایی مساعد کاهش وزن است. خواص متعددی در ارتباط با کاهش وزن دارد، به خصوص محتوای فیبر آن که به احساس سیری را افزایش داده و مصرف کالری را کاهش می دهد.

    علاوه بر این،گریپ فروت حاوی کالری کم اما آب فراوان است، ویژگی شناخته شده دیگری که به کاهش وزن کمک می کند.

    مطالعه ای بر روی 91 فرد چاق نشان داد کسانی که قبل از غذا نصف گریپ فروت تازه می خوردند در مقایسه با آن هایی که نمی خوردند، وزن بیشتری از دست می دادند. در واقع، کسانی که در گروه مصرف کننده گریپ فروت بودند طی 12 هفته به طور متوسط 1.6 کیلو گرم وزن از دست دادند در حالی که شرکت کنندگان گروهی که گریپ فروت مصرف نکرده بودند به طور متوسط کمتر از 0.3 کیلو گرم وزن از دست دادند.

    مطالعات دیگر اثرات مشابهی را در کاهش وزن یافته اند. برای مثال، یک مطالعه دریافت که شرکت کنندگان وقتی گریپ فروت را روزانه با غذایشان مصرف می کنند کاهش اندازه کمر را تجربه می کنند. این بدان معنی نیست که گریپ فروت فی نفسه باعث کاهش وزن می شود بلکه اضافه کردن آن به یک رژیم غذایی سالم ممکن است مفید واقع شود.

  9. گریپ فروت می تواند مانع مقاومت در برابر انسولین و دیابت شود
  10. خوردن منظم گریپ فروت ممکن است توانایی ممانعت از مقاومت در برابر انسولین که منجر به دیابت می شود، را داشته باشد.

    مقاومت در برابر انسولین زمانی اتفاق می افتد که سلول ها پاسخ به انسولین را متوقف می کنند.

    انسولین هورمونی است که بسیاری از فرایند های بدن را تنظیم می کند. برای مثال، دربسیاری از جنبه های سوخت و ساز دخالت دارد اما بیشتر نقش آن در کنترل قند خون شناخته شده است. مقاومت در برابر انسولین ممکن است در نهایت منجر به افزایش سطح انسولین و قند خون، دو عامل اصلی خطر برای دیابت نوع 2، گردد.

    خوردن گریپ فروت ممکن است به کنترل سطح انسولین کمک کند و به این ترتیب، توانایی دارد احتمال مقاومت در برابر انسولین را کاهش دهد.

    در یک مطالعه، افرادی که نصف گریپ فروت تازه را قبل از غذا می خوردند در مقایسه با آن هایی که گریپ فروت نمی خوردند از کاهش قابل ملاحظه ای هم در سطح انسولین و هم مقاومت در برابر انسولین برخوردار شدند.

    به علاوه، خوردن میوه در کل معمولا" با کنترل بهتر قند خون و کاهش خطر دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

  11. خوردن گریپ فروت ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد
  12. تصور می شود مصرف منظم گریپ فروت سلامت قلب را با کم کردن عوامل خطر بیماری های قلبی، مثل فشار خون و کلسترول، بهبود می بخشد.

    در یک مطالعه، افرادی که به مدت شش هفته روزی سه بار گریپ فروت مصرف کرده بودند کاهش قابل ملاحظه ای را در فشار خونشان طی مدت مطالعه تجربه کردند. ضمنا" شاهد بهبودی در کل کلسترول و سطح کلسترول بد بودند.

    این اثرات احتمالا" به دلیل مواد مغذی موجود در گریپ فروت می باشد که نقش مهمی در حفظ عملکرد درست قلب ایفا می کنند.

    اولا"، گریپ فروت دارای پتاسیم بالاست، ماده ای معدنی که عامل بسیاری از جنبه های سلامت قلب است. نصف یک گریپ فروت حدود %5 ازنیاز روزانه پتاسیم را بر طرف می کند. مصرف پتاسیم کافی با کاهش خطر فشار خون بالا ارتباط دارد. علاوه بر این، نشان داده است که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

    دوما"، فیبر موجود در گریپ فروت هم ممکن است سلامتی قلب را افزایش دهد زیرا مصرف فیبر زیاد با فشار خون کمتر و سطح کلسترول پایین تر ارتباط دارد.

    به طور کلیف محققان ادعا می کنند که گنجاندن فیبر و میوه های سرشار از آنتی اکسیدان مثل گریپ فروت در رژیم غذایی سالم کمک می کند در برابر وضعیت هایی چون بیماری قلبی و سکته مغزی از بدن محافظت کنیم.

  13. سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است
  14. گریپ فروت حاوی چند آنتی اکسیدان است که فواید سلامتی متفاوتی دارند، از جمله کاهش خطر چندین بیماری. آنتی اکسیدان ها سلول ها را از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد، مولکول های بی ثباتی که ممکن است سبب واکنش های مضر در بدن شوند، حفظ می کنند.

    مروری کلی بر مهم ترین آنتی اکسیدان های گریپ فروت را در زیر ملاحظه می کنید.

  15. می تواند خطر سنگ کلیه را کاهش دهد
  16. مصرف گریپ فروت ممکن است از ایجاد سنگ کلیه، که بر اثر ساخته شدن مواد زائد در کلیه بوجود می آید جلوگیری کند. این مواد زائد حاصل سوخت و ساز هستند که معمولا" از طریق کلیه ها فیلتر شده و توسط ادرار از بدن دفع می شوند. اما وقتی در کلیه ها بلورین می شوند تبدیل به سنگ می شوند. سنگ های بزرگتر کلیه ممکن است راه سیستم ادرار را ببندند که می تواند به شدت دردناک باشد.

    شایع ترین نوع سنگ کلیه، سنگ های اگزالات کلسیم است. اسید سیتریک و اسید آلی موجود در گریپ فروت می تواند از طریق اتصال به کلسیم در کلیه ها و بیرون راندن آن از بدن، در پیشگیری از آن ها مؤثر باشد. ضمنا" اسید سیتریک توانایی افزودن حجم و pH ادرار را دارد و محیطی ایجاد می کند که برای تشکیل سنگ کلیه کمتر مساعد است.

  17. بسیار آب رسان است
  18. گریپ فروت حاوی مقدار زیتدی آب است و بنابراین بسیار آب رسان است. در واقع، آب بیشترین وزن میوه را تشکیل می دهد. تقریبا" 118 میلی لیتر آب درنصف یک گریپ فروت متوسط وجود دارد که حدود %88 کل وزن میوه را تشکیل می دهد.

    در حالی که نوشیدن آب فراوان بهترین شیوه برای هیدراته بودن است خوردن غذاهای سرشار از آب هم می تواند کمک کند.

  19. اضافه کردن آن به رژیم غذایی آسان است
  20. گریپ فروت نیازی به تهیه و تدارک ندارد بنابر این اضافه کردن آن به رژیم غذایی بسیار آسان است. حتی اگر شیوه زندگی پر مشغله ای دارید باز هم می توانید ازگریپ فروت به صورت منظم لذت ببرید بدون این که نگران باشید وقت شما را زیاد می گیرد.

    به صورت های زیر می توانید از گریپ فروت لذت ببرید:


گریپ فروت برای همه نیست


به چند دلیل بعضی از افراد باید از خوردن گریپ فروت امتناع کنند.

تعاملات دارویی

در برخی افراد مصرف گریپ فروت و آب آن منجر به تعاملات دارویی می شود. دلیل آن وجود موادی است که جلوی سیتوکروم P450، آنزیمی که بدن برای سوخت و ساز دارو های خاص استفاده می کند، را می گیرد. اگر هنگام مصرف این داروها گریپ فروت بخورید ممکن است بدن نتواند آن ها را تجزیه کند که این باعث مصرف بیش از حد دارو و سایر عوارض جانبی می شود.

داروهایی که احتمالا" با گریپ فروت فعل و انفعال ایجاد می کنند عبارتند از:

اگر هر کدام از این دارو ها را مصرف می کنید قبل از اضافه کردن گریپ فروت به رژیم غذائیتان با دکترتان صحبت کنید.

فرسایش مینای دندان

در برخی موارد، خوردن گریپ فروت منجر به فرسایش مینای دندان می شود. اسید سیتریک موجود در مرکبات دلیل شایع فرسایش مینا است به خصوص اگر زیاد مصرف کنید.

اگر دندان های حساسی داریدشاید لازم باشد از میوه های ترش پرهیز کنید. با این حال، کارهایی است که می توانید در عین لذت بردن از گریپ فروت، برای حفظ مینای دندانتان بکنید:

  • هرگز گریپ فروت یا سایر میوه های ترش را مک نزنید و از قراردادن مستقیم آن ها روی دندانتان احتراز کنید.
  • بعد از خوردن میوه، دهانتان را با آب بشوئید و بعد از 30 دقیقه دندان هایتان را مسواک بزنید.
  • با میوه پنیر بخورید. این حالت اسیدی دهان شما را خنثی کرده و تولید بزاق را افزایش می دهد.
  • کلام آخر

    گریپ فروت یکی از سالم ترین میوه های روی کره زمین است. سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان های مهم است. به طور کلی، گریپ فروت بسیار خوشمزه و اضافه کردن آن به رژیم غذایی بسیار آسان است.



    منبع: authoritynutrition.com ">منبع: