علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

فعالیت ورزشی برای کودکان



ورزش کودکان


برگردان منشور

مشارکت کودکان و بزرگسالان در ورزش با طیفی از فواید مسلم جسمی، احساسی، اجتماعی، آموزشی، و غیره همراه است که تا بزرگسالی ادامه می یابد. اما بسیاری از جوانان به طور فزاینده ای از یک تجربه پایدار صرف نظر می کنند در حالی که عده ای دیگر به خاطر فقدان منابع یا عدم دسترسی به برنامه های اجتماعی از آن محروم می شوند و سلامت و نیاز های دیگر برآورده نمی شود.

دولت ایالات متحده امریکا داده های محدودی را در مورد مشارکت در ورزش و میزان فعالیت های جسمی ارائه می کند و هیچ داده ای در باره جوانان قبل از دوره دبیرستان نیست. در این خلاء، قوی ترین داده ها از طریق نظر سنجی سالانه ای ارائه می شود که توسط انجمن صنعت ورزش و تناسب اندام انجام می گیرد. در سال 2008 حدود %30.2 از جوانان سنین 6 تا 12 سال به ورزش سالم برنامه ریزی شده یا بی برنامه مشغول بودند. طبق گزارش انجمن، در 2015 این رقم به %26.6 کاهش یافت. در بین 13 تا 17 ساله ها هم میزان آن از %42.7 به %39.3 کاهش پیدا کرد.

فواید سلامتی

فعالیت منظم بدنی از بسیاری جهات برای سلامتی مفید است از جمله کمک به ساختن و حفظ استخوان ها، ماهیچه ها، و مفاصل سالم، کمک به کنترل وزن و کم کردن چربی، و ممانعت از ایجاد فشار خون بالا یا به تأخیر انداختن آن. ورزش یکی از ارزان ترین راه های حفظ سلامت است. یک مطالعه نشان داده است که ورزش می تواند به اندازه دارو مانع ابتلا به بیماری های مزمن شود. مطالعه جامع و تحلیلی تحقیقات موجود نشان داد که فعالیت فیزیکی اوقات فراغت با کاهش خطر 13 نوع مختلف سرطان، از جمله سرطان سینه، روده ، کبد، و لوسمی مغز استخوان ارتباط دارد.

مشارکت در ورزش، عامل پیش بینی کننده مهمی از مشارکت جوانان در فعالیت های ورزشی و تناسب اندام است. نوجوانانی که ورزش می کنند احتمال دارد هشت برابر آن هایی که ورزش نمی کنند در سن 24 سالگی فعال باشند. سه چهارم (%77) بزرگسالان 30 سال به بالا که امروزه ورزشی کنند به عنوان کودکان مدرسه ای ورزش می کردند. تنها %3 از بزرگسالانی که فعلا" ورزش می کنند هنگام جوانی ورزش نمی کردند.

فواید آموزشی

مطالعه ای که بچه ها را از کودکستان تا کلاس چهارم پیگیری کرد نشان داد که فعالیت های ورزشی سازمان یافته به کودکان کمک می کند مهارت های شناختی را توسعه داده و بهبود بخشند. به طور کلی فعالیت جسمی با پیشرفت تحصیلی، از جمله رتبه و نمرات آزمون های استاندارد، همراه است. به علاوه، چنین فعالیتیمی تواند نگرش و رفتار تحصیلی، از جمله تمرکز بیشتر، توجه، و بهبود رفتار در کلاس درس را تحت تأثیر قرار دهد.

ورزشکاران دبیرستان احتمال دارد بیشتر از غیر ورزشکاران به دانشگاه بروند و مدرک بگیرند یا کاپیتان تیم شوند، یا در مدرسه حتی در بالاترین سطوح به مقام ارزشمندترین بازیکن برسند. مزایای آن به محل کار هم ادامه پیدا می کند. نظر سنجی از 400 خانم مدیر شرکت نشان داد %94 ورزش می کردند و %61 گفته اند که ورزش در موفقیت شغلیشان نقش داشته است.

فواید اجتماعی/روانی

فعالیت های بدنی، و به خصوص ورزش، می تواند جنبه هایی از توسعه شخصیت را در میان جوانان تحت تأثیر قرار دهد، از جمله عزت نفس، تعیین هدف، و رهبری. اما، شواهد نشان می دهند که کیفیت مربیگری عاملی کلیدی در به حد اکثر رساندن اثرات مثبت است.

ورزشکاران زن دبیرستانی در مقایسه با همسن و سال های غیر ورزشکار خود احتمال کمتری دارد که از لحاظ جنسی فعال باشند، مواد مصرف کنند، و از افسردگی رنج ببرند. به طور کلی یک همبستگی بین ورزش منظم و سلامت روان در بین دانش آموزان هنگامی که به سال های نوجوانی پا می گذارند دیده شده است. %25.1 دانش آموزانی که 6 تا 7 روز در هفته ورزش می کردند در طول 12 ماه، دو هفته یا بیشتر احساس اندوه می کردند در حالی که این حالت در بین %35.7 از دانش آموزانی که صفر تا یک روز ورزش می کردند، وجود داشت. %15 از دانش آموزانی که 6 تا 7 روز ورزش می کردند فکر کردن به خود کشی را گزارش دادند و %6.4 در سال قبل اقدام به خودکشی کرده بودند در مقایسه با به ترتیب %24.6 و %10.3 از دانش آموزانی که صفر تا یک روز ورزش می کردند.

والدین این فواید را ارزشمند می دانند. بر اساس بررسی بنیاد رابرت وود جانسون و هاروارد و رادیو عمومی ملی، آن ها در پاسخ به این پرسش که اثرات مثبت ورزش برای کودکانشان چه بوده است سلامت جسمی را (%88)، فراهم کردن مشغولیتی برای کودک را (%83)، یاددادن انضباط و از خود گذشتگی را (%81)، سازگاری با دیگران را (%78)، سلامت روان را (%73)، زندگی اجتماعی را (%65)، مهارت های لازم برای کمک به تحصیل در آینده را (%56)، و مهارت های لازم برای کمک به شغل در آینده را (%55) مؤثر دانسته اند.

فواید مالی

فعال نگه داشتن مردم می تواند موجب صرفه جویی سالانه تقریبا" 68 میلیارد دلار از لحاظ هزینه های پزشکی، و نیروی تولید شود. امریکا به تنهایی می تواند تا 28 میلیارد دلار صرفه جویی کند و افراد اگر هر هفته پنج بار و هر بار به مدت 30 دقیقه تحرک داشته باشند، می توانند 2500 دلار یا بیشتر به جیب بزنند.



منبع: www.aspenprojectplay.org