علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

مزایای باور نکردنی میوه ها



میوه ها

:ترجمه منشور

فواید سلامتی میوه ها در طولانی مدت سبب تضمین حد اکثر سلامتی و بدنی متناسب می شود. میوه ها برای بدن فایده بسیا ر دارند چون منابعی طبیعی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای عملکرد درست بدن ضروری می باشند. میوه ها با فیبر غذایی غنی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش هم کمک می کنند. میوه ها بخش مهمی از یک رژیم سالم برای کسانی هستند که می خواهند لاغر شوند. آن ها انرژی کافی و تقریبا" همه مواد مغذی را که بدن برای کاهش وزن نیاز دارد تأمین می کنند بدون آن که چربی های غیر ضروری را اضافه کنند.

علاوه بر این، میوه ها کمک می کنند از مشکلات سلامتی مثل حمله قلبی، فشار خون بالا، سرطان، بیماری های قلبی، و دیابت دور بمانید. میوه ها با بیماری های پوستی به طور مؤثر مبارزه می کنند و باعث رشد موهایی سالم می شوند. همیشه توصیه می شود میوه ها خام ،تازه، و رسیده مصرف شوند چون به این ترتیب است که از فواید سلامتی آن ها بهره می برید و نه مصرف آن ها بعد از فرآوری یا پختن.

میوه ها چگونه کمک می کنند

بدن انسان سیستم پیچیده ای است و همواره صدها واکنش بغرنج در آن انجام می گیرد. برای عملکرد روان بدن، شما نیاز به مقدار زیادی مواد مغذی دارید که به طور طبیعی توسط میوه ها تأمین می شود. وقتی بیمار می شوید یا اختلالی در سلامتیتان ایجاد می شود می تواند با رژیمی سالم که سرشار از میوه ها ست پیشگیری یا درمان شود. با شیوه زندگی پر مشغله ای که داریم عادات غذایی ما مملو از مواد نگهدارنده و غذاهای فراوری شده می باشد که نه تنها خالی از مواد غذایی ضروری هستند بلکه می توانند آسیب هایی هم به بدن بزنند. میوه ها سیستم ایمنی را تقویت می کنند و شما را در سلامتی کامل نگه می دارند. خوردن میوه ها و سبزیجات می تواند سلامت احساس را بین جوانان سالم ترویج دهد. تحقیقات نشان می دهد که خلق و خوی خوب ممکن است منجر به ترجیح بیشتر غذاهای سالم نسبت به غذاهای آماده گردد.

چرا به میوه های فیبردار نیاز داریم؟

میوه های فیبری به فرآیند هضم در بدن کمک می کنند. پوست میوه ها سرشار از فیبر های غذایی است که عامل مهمی در هضم درست غذا و فرآیند دفع می باشد در عین این که شما را از مشکلاتی چون گاستریت و یبوست در امان نگه می دارد. با این حال، در برخی از موارد، پوست آن ها کلفت است مثل لیمو، موز، خربزه، و پرتقال، و انسان نمی تواند آن ها را بخورد. در چنین مواردی، قسمت خوراکی درون پوست هم دارای مقدار زیادی فیبر است.

محتوای فیبر میوه نه تنها اثر ضد یبوست عالی دارد بلکه باعث می شود با اضافه کردن مواد غذایی حجیم به رژیم غذایی احساس سیری هم بکنید . میوه های فیبردار برای مواردی چون بیماری های قلبی از طریق کاهش تمرکز بالای چربی ها در خون و پر فشاری خون، دیابت قندی، و چاقی هم مفید هستند. میوه ها به خاطر ترکیبات فیبر دار، خواص ضد سرطانی دارند و عامل پیشگیری از سرطان روده بزرگ و مبارزه با اختلالات روده شناخته شده اند.

میوه ها انبار مواد مغذی هستند

تقریبا" تمام میوه ها ارزش تغذیه ای بسیار زیادی دارند اما طبیعتا" نوع و مقدار مواد مغذی انواع میوه ها با هم فرق دارد. با تغییر ترکیب هر میوه، فواید سلامتی آن ها هم فرق می کند. قدرت سودمندی میوه های معمول به شرح زیر است.

آیا میوه به کاهش وزن کمک می کند؟

وقتی شروع به گنجاندن مقدار زیادی میوه در رژیم معمول غذاییتان می کنید خواهید دید که وزنتان کنترل شده و سلامتیتان بهبود می یابد. اما میوه به تنهایی نمی تواند وزنتان را کاهش دهد. و لازم است مرتبا" ورزش کنید.

بسیاری از نظرسنجی های انجام شده در امریکا نشان داد که بعد از گنجاندن میوه در برنامه غذایی خانواده، کاهش مؤثری در وزن مشاهده گردید. فردی که عادتا" میوه می خورد کمتر تمایل به خوردن میان وعده ها و خوراکی های ناسالم، که به ندرت دارای ارزش غذایی هستند، بین وعده های غذایی دارد. ضمنا" میوه ها از 90 تا 95 درصد آب تشکیل شده اند بنابر این، دارای اثر ادرار آور قوی هستند و در نتیجه ضایعات نیتروژنی و سموم نا خواسته را از بدن دفع می کنند. نمونه ای از آن لیچی است میوه ای که ملینی عالی با مقدار ناچیزی کالری و بدون چربی اشباع شده یا کلسترول می باشد. به کاهش وزن اضافی هم کمک می کند. به جز معدودی از میوه ها مثل نارگیل، آوکادو، و زیتون، بقیه معمولا" فاقد چربی هستند.

میوه در درمان آکنه

آکنه یکی از آزار دهنده ترین اختلالات پوستی است که می تواند بر افرادی از هر سن تأثیر گذارد. با مقدار مناسبی میوه در رژیم غذاییتان می توانید به جای استفاده از کرم های گران قیمت پوستی، این مشکل را به طور طبیعی متوقف کنید . جوش صورت بیشتر به خاطر عفونت پوست و مشکلات پوستی اتفاق می افتد. اما دلایل دیگری هم برای این جوش ها جود دارد. سیب بهترین گزینه برای درمان آکنه است؛ پوست سیب را بخورید که حاوی مقدار زیادی پکتین است و به یبوست که انگیزه آکنه است کمک می کند. موز هم به کاهش جوش کمک می کند چون دارای فیبر زیادی است که باز هم یبوست را از بین می برد. توت ها خواص پاک کنندگی عالی دارند و جلوی اختلالات پوستی را می گیرد. اگر در روز انگور بخورید به تمیز کردن پوست و بدن شما کمک می کند. در حالی که پاپایا پوست را جوان می کند و آسیب های جزئی را که حتی ممکن است متوجه نشوید ترمیم می کند. آب لیمو علائم و زخم های ناشی از لکه های جوش را بتدریج از بین می برد.

به جز گنجاندن میوه در رژیم غذائیتان، سعی کنید مراقب عادت های غذایی دیگرتان هم باشید. مصرف قهوه را کاهش دهید چون هورمون ها را در بدن افزایش می دهد و به این ترتیب سبب ازدیاد جوش ها می شود. مصرف گوشت قرمز و لبنیات را هم کاهش دهید زیرا باعث تولید هورمون و در نتیجه آکنه می شوند. باید پوستتان را هم با شستشوی زود به زود با صابون های گیاهی و پاک کننده های ملایم صورت تمیز نگه دارید .

میوه برای موهای سالم

همان طور که میوه ها سبب درخشش پوست شما می شوند به داشتن موهای سالم و بلند هم کمک می کنند. ویتامین A به موهای شما درخشش می دهد و بافت آن را نرم می کند. اگر میوه را با شکم خالی بخورید مانع ریزش مو و سفید شدن زودرس آن می شود. مرکبات محرک های عالی برای مو هستند. محتوای ویتامین C مرکبات هم از ریزش مو پیشگیری می کند و مو را درخشان و سالم نگه می دارد. میوه هایی چون کیوی، توت فرنگی، و آناناس نیز در کمک به رشد مو شناخته شده اند.

از فواید میوه برای سلامت مو از طریق ماسک های مو هم می توان بهره برد. ماسک های خربزه و موز توسط متخصصان زیبایی برای مراقبت از سلامت مو در خانه توصیه می شود. می توانید آب لیمو و آلوورا را هم با هم مخلوط کنید و حسابی به موها بمالید. بگذارید 45 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با شامپوی ملایم خوب آن را بشوئید. این مخلوط نه تنها کیفیت موی شما را بهبود می بخشد بلکه اختلالات پوست سر نظیر شوره و خارش را هم از بین می برد. آوکادو حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که برای مو بسیار مفید است. ماسک های آوکادو برای مو، مو را تقویت کرده و سفید شدن زودرس آن را به تأخیر می اندازد . نارگیل هم برای رشد سالم مو بسیار مفید است. روغن نارگیل در سراسر مناطق استوایی برای مراقبت از مو خیلی زیاد استفاده می شود.

ناخوشی چندگانه

تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف بیشتر سبزیجات، غلات کامل و میوه می تواند خطر ناخوشی چندگانه را کاهش دهد.

میوه های خام در مقابل آب میوه

گاهی اوقات نمی دانید کدام شکل میوه به شما مواد مغذی بیشتری می دهد - میوه خام یا آب میوه؟ در واقع مشک است که بگوئیم کدام یک مواد مغذی بیشتری دارد. اگرچه تصور می شود خوردن میوه خام بهترین راه کسب فواید کامل میوه است اما آب میوه هم گزینه آسان و سالمی است. البته اگر آب میوه از %100 میوه خالص بدون نگهدارنده ها یا افزودنی ها تهیه شده باشد آنوقت همان ارزش غذایی را دارد.

معمولا" آب میوه ها به دو شکل وجود دارند، صد در صد آب میوه و گوشت میوه به اضافه آب به اضافه شکر. در هر دو مورد نگهدارنده ها و افزودنی ها به آن اضافه می شوند تا عمر مفید آب میوه افزایش یابد. معدودی از برند ها فاقد نگهدارنده هاست. در واقع، تصور می شود آب میوه بهترین روش گنجاندن مواد مغذی در برنامه غذایی کودکتان است چون آن ها معمولا" چیزهایی را که مزه خوبی دارند دوست دارند. خرید و نوشیدن آب میوه خیلی آسان تر از خرید میوه، بریدن، و خوردن آن است. به عبارت دیگر، بهتر است آب میوه نوشیدد تا این که هیچ میوه ای در رژیم غذایی نداشت.

وقتی در خانه آب میوه درست می کنید حاوی همان مقدار فیبری است که میوه خام دارد.به شرط این که هیچ طعم دهنده مصنوعی و نگهدارنده ای به آن اضافه نکنید. اما اگر از مغازه خریدید ممکن است به علت پردازش شدید همان مقدار فیبر را نداشته باشند. علاوه بر این، وقتی این نوع آب میوه ها را مصرف می کنید به آن ها شیرین کننده های اضافی و افزودنی ها اضافه می شود که برای میوه های خام چنین نیست. به این ترتیب، با میوه خام می توانید وزن خود را کنترل کنید. وقتی در خانه آب میوه تهیه می کنید سعی کنید قسمت های خوردنی پوست میوه را هم به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی بیشتری بدست اورید.

شاید با اصطلاح "میوه های فصلی" آشنا باشید و در واقع، اکثر میوه ها فصلی هستند. آن ها، بسته به جغرافیای بومی و آب و هوا، در فصل خاصی می رویند. ممکن است بتوانید این میوه ها را در تمام طول سال تهیه کنید اما معمولا" برای مدت های مختلفی به صورت یخ زده نگاه داشته شده اند. خوردن میوه های فصلی در فصل خودش تضمین می کند که تازه هستند. به علاوه، اکثر میوه های فصلی اختلالاتی را که با فصل پیش می آیند دفع می کنند. برای مثال، درهند انبه سبزبرای مقابله با گرمای تابستان بسیار مفید است. گنجاندن میوه های فصلی در برنامه غذاییتان شیوه ای طبیعی و خوشمزه برای سالم ماندن است.

چیزهایی که باید در مورد میوه ها بدانید

سعی کنید میوه درسته با پوست، اگر پوست آن خوردنی است، بخورید تا فواید فیبر بالایی را که در آن ها است کسب کنید. این باعث هضم سالم و جلوگیری از یبوست می شود.

بالاترین ارزش غذایی میوه ها وقتی حاصل می شود که خام خورده شوند. میوه های پخته یا کمپوت و مربا شده معمولا" برخی از مهمترین مواد مغذی خود را به علت حرارت زیاد و طولانی کردن عمر مفید از دست می دهند. بنابراین، میوه های تازه مفید ترین مواد برای برنامه غذاییتان هستند.

هرگز میوه را با غذای اصلیتان نخورید چون باعث اسیدی شدن شدید و مشکلات گوارشی می شود زیرا میوه ها معمولا" طبیعت کمی اسیدی دارند. همیشه میوه را با فاصله یک تا دو ساعت قبل یا بعد از غذا بخورید.

همیشه توصیه می شود میوه را با شکم خالی یا لااقل بعد از یک غذای سبک بخورید . خوردن میوه با شکم خالی، سفید شدن مو، طغیان های عصبی، حلقه های سیاه زیر چشم، و تاس شدن را به تأخیر می اندازد.

هرگز بعد از خوردن میوه فورا" آب ننوشید چون ممکن است باعث اسیدی شدن زیاد شود.

میوه را باید صبح خورد چون به سم زدایی و کاهش وزن کمک می کند. اگرچه این فواید را با خوردن میوه در هر زمان از روز می توان بدست آورد اما گفته می شود که صبح زمانی ایده آل برای بالاترین تأثیر آن است.

سعی کنید میوه را در جاهای خیلی سرد یا خیلی گرم نگه ندارید که این، عمر مفید آن را کاهش می دهد. دمای متوسط، سرد خشک برای ذخیره پیشنهاد می شود.

منبع:www.organicfacts.net