علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

درک نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی



رسانه اجتماعی

نوشته:Laura Lake



ترجمه: منشور

رسانه اجتماعی یعنی چه و نقش آن در بازاریابی چیست؟ این احتمالا" سئوالی است که من دو سال پیش دریافت نمی کردم اما امروز متداول ترین سئوالی است که دریافت می کنم.

اول از همه، بگذارید در مورد این صحبت کنیم که رسانه اجتماعی چیست. رسانه های اجتماعی ابزار های کم هزینه ای هستند که برای تلفیق فن آوری و تعامل اجتماعی با بهره گیری از کلمات استفاده می شوند. این ابزار ها معمولا" مبتنی بر اینترنت یا تلفن همراه هستند.

چند تایی را که شما هم احتمالا" در باره آن ها شنیده اید توئیتر، فیس بوک، و یوتیوب می باشند.

رسانه های اجتماعی صدای بازاریابان و راه برقراری ارتباط آنان با همکاران، مشتریان، و مشتریان بالقوه می شوند. آین رسانه ها "نام تجاری" را شخص سازی می کنند و به شما کمک می کنند پیام خود را با آرامش و به صورت مکالمه ای پخش کنید.

سقوط به رسانه های اجتماعی، اگر بتوانیم آن را چنین بنامیم، این است که باید بخشی از زندگی روز مره شما باشد تا شتاب و توجهی را که برای موفقیت آن لازم دارید پرورش دهد.

اگر فکر می کنید رسانه های اجتماعی فقط برای صاحبان کسب و کار های کوچکی است که سعی در آزمایش آن دارند، باید شما را تصحیح کنم. فقط چند شرکت، از جمله ب ام و، دانکین دونات، و باراک اوباما هستند که در رسانه های اجتماعی مشارکت دارند.

همان طور که می بینید کارخانه تولید کننده خودرو های کم نظیر، مغازه های شیرینی فروشی، و رئیس جمهور سابق ایالات متحده از ابزار رسانه اجتماعی استفاده می کنند و مشکل نیست که بفهمیم در مورد آن چیزی وجود دارد.

این رسانه ها چه نقشی در بازاریابی بازی می کنند؟ همان طور که بسیاری از شما می دانید دیدگاه من در باره بازار یابی این است که بازاریابی ابزاری است که ما برای اطلاع رسانی به مشتریان در باره محصولاتمان، این که چه کسی هستیم، و چه ارائه می دهیم، استفاده می کنیم. رسانه های اجتماعی این کار را می کنند و بدین گونه:

ما می توانیم از رسانه های اجتماعی برای ارائه این هویت خود و محصولات یا خدماتی که ارائه می کنیم استفاده کنیم.

ما می توانیم با استفاده از رسانه اجتماعی برای ارتباط با افرادی که در غیر این صورت نمی توانند از محصولاتمان یا خدماتمان و یا این که شرکت های ما عرضه کننده چه چیزی هستند، مطلع شوند.

رسانه های اجتماعی ما را برای مصرف کنندگان واقعی می ساند. اگر می خواهید مردم شما را دنبال کنند فقط در باره آخرین اخبار محصولتان صحبت نکنید بلکه شخصیت خود را با آن ها به اشتراک گذارید.

ما می توانیم از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با همتایانمان استفاده کنیم که آن هم ممکن است در خدمت همان بازار هدف باشد.

ما می توانیم از رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط و تعاملی که مصرف کنندگان به دنبالش هستند استفاده کنیم.

همان طور که ملاحظه می کنید رسانه های اجتماعی با ارزش زیادی همراه هستند اما چطور می توانید این کار را درست انجام دهید؟

شما نمی توانید فقط به رسانه های اجتماعی متکی باشید بلکه باید آن را با سایر ابزارهای بازیابی ادغام کنید. در حالی که رسانه های اجتماعی آگاهی ایجاد می کنند، من معتقد نیستم که در آغاز کار می توانند معادل یک میلیون دلار محصول را بفروش برسانند. این بدین معنا نیست که زمانی که شما شبکه اجتماعیتان را ساختید موفق نخواهند بود اما این امر احتمالا" فردا اتفاق نخواهد افتاد.

خودتان باشید، شخصیتتان را منعکس کنید. در مورد رسانه های اجتماعی هیچ قاعده درست و غلطی وجود ندارد، فقط می توانید تصمیم بگیرید چه چیز برای شما موفقیت آمیز خواهد بود.

ثابت قدم باشید، اگر قرار نیست ثابت قدم باشید اصلا" آن را انجام ندهید - اون اتلاف وقت همه است.

وقتی نوبت به استفاده از رسانه های اجتماعی بنگاه های کاریابی می رسد که برای کسب و کارهای جدید که می خواهند محصول جدیدی را معرفی کنند متقاضیان کار پیدا می کند و نیز شرکت های موفقی که می خواهند نام تجاری خود را تقویت کنند، داستان های موفقیت فراوان است. نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی شما این است که از آن به عنوان ابزار ارتباطی استفاده کنید که شما را برای آن هایی که به محصولتان علاقه مند هستند قابل دستیابی، و برای کسانی که محصول شما را نمی شناسند قابل رؤیت سازد. از آن به عنوان ابزاری استفاده کنید که در ورای نام تجاریتان شخصیتی را ایجاد کند و روابطی را بوجود آورد که شما در غیر این صورت هرگز بدست نمی آوردید.

این نه تنها باعث تکرار خریداران، بلکه وفاداری مشتریان می شود. واقعیت این است که رسانه های اجتماعی انقدر متنوع هستند که می توانند به هر نحوی که مناسب منافع و نیاز های کسب و کار شماست استفاده شوند.



منبع:www.thebalance.com

ترجمه مقالات مفید منابع معتبر علمی در زمینه های گوناگون علمی، فنی، و اجتماعی را در منشورمنشوربخوانید

آنچه را که می خواهید درباره اجاره خودرو بدانید در سایت خویش ران خویش ران بخوانید و از چگونگی وضعیت اجاره خودرو بیشتر مطلع شوید