علامت تجاری منشور

منشور

مکانیسم جستجو در منشور استفاده از کلیدواژه ها است.
با وارد کردن یک حرف از کلیدواژه در محل جستجو، فهرستی از کلیدواژه ها برای انتخاب دقیق و بازیابی اطلاعات در اختیار جستجوکننده قرار می گیرد.

باباغنوج (باباغنوش)


باباغنوش

برگرفته از:www.diet.com


برگردان: منشور

برای 8 نفر



ارزش غذایی:


کالری: 70

پروتئین: 2 گرم

کربوهیدرات: 12 گرم

چربی: 3 گرم

سدیم: 65 میلی گرم

فیبر: 4 گرم

با نان گندم کامل یا تکه هایی از سبزیجات تازه استفاده شود.


مواد لازم:


دو عدد بادمجان بزرگ

دو قاشق غذاخوری پودر کنجد یا ارده

چهار حبه سیرپوست کنده و خرد شده

سه قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و یا بیشتر بنا به سلیقه

چهار قاشق غذاخوری آب سرد

یک چهارم قاشق چایخوری نمک

کمی فلفل سیاه

نصف قاشق چایخوری روغن زیتون

یک فنجان گوجه فرنگی خرد شده

نصف فنجان پیاز ریزشده


دستور تهیه:


1 – چندین جای بادمجان ها را با خلال دندان سوراخ کنید.

2 - بادمجان ها را در آلومینیوم فویل بپیچید و روی کباب پز قرار دهید تا همه طرف های آن پخته شود و شروع به بیرون دادن بخار زیاد کند.

3 – اگر روی ذغال می پزید، آنقدر آن را کباب کنید تا رنگش سیاه شود، شکاف بخورد، وداخلش پخته شود.

4 - بادمجان ها را داخل ظرفی پر از آب سرد قرار دهید و در حالی که هنوز داغ است پوست آن را بکنید و در یک صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود. گوشت آن را فشار دهید تا آب تلخ آن گرفته شود. بادمجان را له کنید و به صورت پوره درآورید.

5 – پودر کنجد یا ارده را همراه با سیر، پیاز، گوجه فرنگی، و آب لیمو در همزن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.

6 – برای رقیق شدن مایع، در حالی که دستگاه در حال کار کردن است، آب را اضافه کنید و سپس بادمجان، نمک، فلفل، و روغن زیتون را اضافه کنید.

7 – در ظرف کم عمقی پهن کنید و آن را با فلفل، جعفری، و گوجه فرنگی تزیین کنید.

میل کنید و لذت ببرید!