علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

برنامه های وفاداری مشتری



وفاداری مشتری

نوشته: Chris Allen، مدیر عامل شرکت بپوز ترجمه: منشور

نگه داشتن مشتریان موجود هزینه کمتری دارد تا پیدا کردن مشتریان جدید. یکی از بهترین راه ها برای حفظ رجوع مجدد مشتریان، ایجاد یک برنامه وفاداری یا پاداش مؤثر در فروشگاهتان است. موفق ترین برنامه ها به دقت تهیه می شوند تا خوشایند بهترین مشتریان شرکت باشند، بنابراین بسیار مهم است که فکر و برنامه ریزی زیادی را صرف این فرایند کنیم.

درک مزایای برنامه های وفاداری

قبل از شروع یک برنامه وفاداری، خود را با متقاعد کننده ترین مزایای اجرای چنین برنامه ای آشنا کنید.

برنامه های پاداشی که خوب اجرا شوند مشتریان وفادار را تشویق به خرید بیشتر می کند و آن ها می توانند مشتریان جدیدی را با پاداش های هیجان انگیز و ارزشمند جذب کنند.آن ها حتی می توانند مشتریان سود آوری را که به نام های تجاری دیگری رو آورده اند برگردانند. چنین برنامه هایی بینش های بایسته ای را نسبت به عادات خرید مشتریان ایجاد می کنند و این اطلاعات می تواند برای تنظیم استراتژی بازاریابی شما مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله اول: طرح برنامه وفاداری

موفقیت برنامه وفاداری شما بستگی به چگونگی برنامه ریزی شما دارد. مراحلی که باید انجام دهید بستگی به کسب و کار شما دارد اما معمولا" شامل این موارد است:

مرحله دوم: توسعه برنامه وفاداری

در این جاست که برنامه ریزی دقیق شما جواب خواهد داد. در این مرحله به جزئیات دقیق تر برنامه خواهید پرداخت. چند چیز که در حین توسعه باید در نظر بگیرید عبارتند از:

مرحله سوم: امتحان کردن برنامه وفاداری

حتی اگر برنامه وقاداریتان را با نهایت دقت برنامه ریزی و ایجاد کرده باشید همه چیز می تواند در مراحل اولیه منحرف شود و خواهد شد. بنابر این، باید آزمایش گسترده ای انجام شود در غیر این صورت با این خطر مواجه هستید که پولی را که هزینه کرده اید هرگز جبران نکنید و به نام تجاریتان آسیب بزنید، با مشکلات قانونی مواجه شوید، یا حتی حسن نیت بهترین مشتریانتان را از دست بدهید.

مرحله چهارم: مدیریت و ارتقاء برنامه وفاداری

وقتی پای برنامه وفاداری در میان باشد هیچ خط پایانی وجود ندارد. موفق ترین و مفید ترین برنامه ها مرتبا" در طول زمان تحت نظارت بوده و در دست بهبود هستند. به محض این که اطلاعات جدیدی در باره مشتریانتان از طریق فعالیت آن ها در برنامه کسب می کنید می توانید راه های جدیدی را برای ارتباط با آن ها به منظور تشویق معاملات سودمند تر ایجاد کنید.



منبع:www.thebalance.com

مطالب مفید و گزیده علمی، فنی، اجتماعی را که ازمنابع معتبر خارجی ترجمه شده و نیز نوشته های منشور را در سایت منشور منشوربخوانید