علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

آیا استراحت و آرامش کافی دارید؟



استراحت

نوشته:Erica Greene



ترجمه: منشور

شما اهمیت خواب کافی را می دانید. اما آیا می دانید استراحت و تمدد اعصاب کافی در بیداری هم به همان اندازه برای سلامتی مهم است؟ ما همه روزهایی را داشته ایم که ما طبق ساعت هشت ساعت چشمانمان بسته بوده با وجود این در طول روز احساس خستگی کرده ایم. این بدان سبب است که ما کار را با استراحت، جوان سازی، و بازی متوازن نکرده ایم.

این روز ها می روند و می دوند و همچنان می روند. ما ساعات طولانی کار می کنیم، غذا را هرکجا و هر زمان که گیربیاوریم با شتاب می خوریم و هر ثانیه باقی مانده را پشت دستگاه دیجیتالمان صرف می کنیم. مطالعات نشان می دهند 6%67 افراد، حتی زمانی که آگه باشی را دریافت نمی کنند، دستگاه دیجیتال خود را وارسی می کنند! و %44 مابا تلفن هایی درست کنار تختخوابمان می خوابیم. چنین تحریکات بیش از حد ی موجب استرس ما می شود، حتی اگر استرس را احساس نکنیم. و پیامد های سلامتی آن بسیار است.

تعادل ناپایدار بین استرس و آرامش

استرس چیز بدی نیست. تجربه دچار شدن گهگاه به استرس خوب است. بدن شما از هجوم آدرنالین از طریق سیستم شما استقبال می کند مثل زمانی که مشغول تمرین با شدت بالا باشید. استرس وقتی مشکل زا است که مزمن و مداوم می شود، وضعیتی که در این دنیای مدرن پر جوش و خروش رایج تر است، به خصوص در امریکای نا آرام. ضروری است که ما تمایلات زرنگی خود را با استراحت و آرامش متعادل کنیم. تمدد اعصاب به کاهش استرس مزمن کمک می کند و بدین طریق احتمال موارد زیر را کاهش می دهد:

اختصاص زمان کافی به استراحت باعث تقویت حافظه، بهبود تصمیم گیری و حل مشکل، و الهام خلاقیت هم می شود.

متوقف ساختن چرخه استرس

دکتر متیو اسلیت ( Dr. Matthew Sleeth) پژوهشگر استرس CNN.com و استاد روان شناسی کارنگی ملون توضیح می دهد: " برای تقریبا" 2000 سال فرهنگ غرب، عمدتا" در یکشنبه، حدود 24 ساعت متوقف شد. حتی وقتی من بچه بودم نمی توانستید بنزین یا شیر بخرید. داروخانه ها باز نبودند. تنها چیزی که باز بود بیمارستان بود. حتی در کشور تولید لبنیات ما شیرگاوها را می دوشیدیم اما علف نمی آوردیم. و به این ترتیب جامعه روزی داشت که آن را در پارک قرار می داد و اون یکشنبه بود تا 30 سال پیش یا بیشتر."

دکتر اسلیت، نویسنده کتاب 24/6: نسخه ای برای زندگی سالم تر و شاد تر، از تعطیل کردن یک روز در هفته، در صورت تمایل، طرفداری می کند.

تعطیل کردن کار یک روز در هفته صرفا" برای استراحت و جوان سازی باید بخش اجباری رژیم بهداشتی شما باشد. اما زمانی که نوبت به توقف چرخه استرس می رسد یک روز معجزه نمی کند. مهم است که هر روز وقتی به استراحت اختصاص داده شود و این استراحت بین استراحت غیر فعال و استراحت فعال متغیر باشد.

دو نوع استراحت که همه باید داشته باشند

استراحت غیر فعال سیستم بدن شما را به حالت پارا سمپاتیک تغییر می دهد و به بدن فرصت می دهد درمان شود ، هضم غذا را بهبود بخشد، و احساس خوب بودن را بالا برد. بعد از یک روز طولانی ما همه احتیاج به تمدد اعصاب داریم، تا بی سر و صدا استراحت کنیم و آرام باشیم. طبق ترجیح خودتان به استراحت غیر فعال بپردازید. تمدد اعصاب ممکن است به شکل های مختلف باشند مثل پیاده روی، مراقبه، خواندن کتاب، دراز کشیدن در وان حمام، آرمیدن در کنار عزیزان ... و هر فعالیت منفعلی که اثر آرام کننده بر روح و جسم شما دارد. معمولا" تماشای تلویزیون به استرس فرایند ذهن کمک نمی کند بنابر این فعالیت بی صدا تری را انتخاب کنید.

اما اگر تنها شکل استراحتی که ما برای خودمان مجاز می دانیم خواب و استراحت غیر فعال است خیلی زود و سریع راضی می شویم. استراحت غیر فعال با دوره هایی از استراحت فعال کامل می شود که طی آن شما به خودتان سرگرمی و بازی هدیه می دهید. شاید با یک دوی صبحگاهی، شنا در دریا، یا پیاده روی در کوه می توانید جوان سازی کنید. شاید استراحت فعالتان بازی فریزبی با سگتان باشد. بازی نباید مهربانی با خود تلقی شود بلکه باید به عنوان عنصری ضروری برای مراقبت از خود محسوب شود.بنابراین، استراحت کنید!



منبع:www.journalofnaturallongevity.com

ترجمه مقالات مفید منابع معتبر علمی در زمینه های گوناگون علمی، فنی، و اجتماعی را در منشورمنشوربخوانید

از رتبه بندی و قیمت تقریبی خودرو های معروف جهان در سایت منشور منشورمطلع شوید