علامت تجاری منشور

منشور

مکانیسم جستجو در منشور استفاده از کلیدواژه ها است.
با وارد کردن یک حرف از کلیدواژه در محل جستجو، فهرستی از کلیدواژه ها برای انتخاب دقیق و بازیابی اطلاعات در اختیار جستجوکننده قرار می گیرد.

خوردن فلفل های مفید می تواند 13% عمر شما را طولانی تر کند

فلفل

نوشته: Dr. Axe

برگردان منشور

گرچه هزاران سال است که ادویه جات و فلفل های تند در غذاها استفاده می شوند تنها یک مطالعه از چین در سال 2015 رابطه بین غذاهای ادویه دار و طول عمر را در انسان بررسی کرده است. این مطالعه شواهد قانع کننده ای را ارائه داده مبنی بر این که فلفل مرگ ناشی از همه علل، از جمله سرطان، بیماری های تنفسی و بیماری های قلبی-عروقی را کاهش می دهد.

از آن جا که ما عادت های غذایی متفاوت داریم و انواع غذاهای مختلف - از جمله فلفل - را می خوریم، مطالعه کنندگان این بررسی تصمیم گرفتند ارتباط میان فلفل و سلامتی امتحان کنند. آیا نتایج نشان خواهد داد؟

دانشمندان با استفاده از داده های مطالعه بررسی بهداشت و تغذیه ملی (NHANES) عادات غذایی بیش از 16000 نفر امریکایی را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج نشان داد شرکت کنندگانی که در ماه یک فلفل قرمز تند چیلی خورده بودند خطر مرگشان را 13 در صد کاهش داده بودند، از 33.6 درصد به 21.6 درصد.

جالب است که شرکت کنندگان در مطالعه که فلفل چیلی تند مصرف کرده بودند بنظر می رسید جوان ترند، مرد هستند و بیشتر از آن هایی که فلفل قرمز چیلی مصرف نمی کنند سیگار می کشند و الکل می نوشند.

گرچه مطالعه دقیقا" اشاره نکرد چه چیزی در فلفل قرمز چیلی هست که خطر مرگ را کاهش می دهد اما نویسندگان فکر می کنند احتمالا" کپسایسین (Capsaicin)، یکی از اجزای اصلی فلفل، ممکن است نقشی در آن داشته باشد. کپسایسین یک ضد میکروب است که ممکن است وضعیت میکروبی امعاء و احشاء را تغییر داده و بر بیماری های مختلف سوخت و ساز بدن تأثیر گذارد. در واقع، نویسندگان اضافه می کنند که فلفل می تواند به بهبود سلامت میکروبیوم کمک کند با توجه به این که بسیاری از ادویه جات حاوی آنتی اکسیدان و اثرات ضد التهابی هستند و می توانند مانع بیماری های مزمن مختلف و کاهش آن ها شوند.

چرا باید فلفل قرمز تند چیلی خورد: مزایای غذاهای تند

غذاهای ادویه دار گذشته از آن که به طولانی تر شدن عمر کمک می کند، مزایای دیگری هم دارد. دلایلی که چرا باید آن ها را به فهرست غذای خود اضافه کنید عبارتند از:

می توانند سوخت و ساز بدن شما را سرعت بخشند. آیا فلفل هندی واقعا" یک فلفل کم کننده وزن است؟ مطالعه ای در دانشگاه پوردو می خواست ببیند آیا اضافه کردن فلفل هندی به غذا جلوی اشتها را می گیرد و باعث سوختن کالری بیشتر می شود. آن ها 25 نفر را انتخاب کردند که نیمی از آن ها از غذاهای ادویه دار لذت می بردند و نیمی دیگر که دوست نداشتند در یکی از سه گروه تصادفی قرار گرفتند: غذا بدون فلفل هندی، غذا با مقدار کمی فلفل هندی، و غذا با مقدار استاندارد فلفل هندی، حدود نصف قاشق چایخوری.

هر دو گروهی که فلفل هندی مصرف کردنه بودند نسبت به گروهی که فلفل هندی مصرف نکرده بودند کالری بیشتری سوزانده بودند. برای کسانی که معمولا" از غذای تند اجتناب می کردند اضافه کردن فلفل هندی مزایای بیشتری داشت: این افراد کمتر احساس گرسنگی می کردند و هوس کمتری برای غذاهای شور و کم چرب داشتند. این موضوع قابل درک است چون فلفل های تند کاهنده طبیعی اشتها محسوب می شوند.

سلامت قلب را بهبود می بخشند. ساعت شما برای مصرف غذا با یک ضربه از شما تشکر خواهد کرد. دلیلش این است که کپسایسین موجود در غذاهای تند در واقع سطح کلسترول را با کاستن از تجمع کلسترول در بدن پائین می آورد. ضمنا" غذایی ضد التهاب است که به کم کردن خطر مشکلات قلبی، و نیز انواع بیماری های دیگر، کمک می کند.

به خنک شدن بدن کمک می کند. غذاهای ادویه دار فقط خاص ماه های سرد سال نیستند. ما بالاخره داریم متوجه آن چه که قرن ها پیش دوستداران ادویه جات در امریکای جنوبی، آسیا، و سایر نقاط شدیدا" گرم فهمیده بودند، می شویم: خوردن غذاهای تند در ماه های گرم سال واقعا" شما را خنک می کند.

دمای داخلی بدن، در تطابق با درجه حرارت خارج از بدن، زیاد می شود. گردش خون افزایش پیدا می کند به طوری که شروع به عرق کردن می کنید - که، به نوبه خود، وقتی رطوبت تبخیر می شود بدنتان را خنک می کند. منبع: draxe.com