علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

هفت فایده روانی برتر ورزش



فواید روانی ورزش


برگردان منشور

در حال حاضر می دانید که ورزش برای سلامت جسم شما مفید است. اما خبر خوب این است که در سال های اخیر تحقیقات نشان داده که مشارکت در ورزش می تواند بر سلامت روان شما هم به طرق زیر تأثیر گذارد.

  1. ورزش خلق و خوی شما را بهبود می بخشد
  2. آیا به دنبال یک سلسله شادی و آرامش هستید؟ مشغول فعالیت بدنی شوید. چه مشغول ورزش باشید یا در یک باشگاه فعالیت کنید یا یک پیاده روی سریع کنید، فعالیت بدنی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مغز می شود که سبب می شود احساس شاد تر بودن و آرامش بیشتر کنید. ورزش تیمی به خصوص فرصتی برای تمدد اعصاب و درگیر شدن در چالشی رضایت بخش فراهم می آورد که موجب بهتر شدن تناسب اندام شما می شود. ضمنا" با فراهم آوردن امکان ارتباط با هم تیمی ها و دوستان در یک محیط تفریحی، موجب مزایای اجتماعی می شود.

  3. ورزش تمرکز شما را بهبود می بخشد
  4. فعالیت بدنی منظم کمک می کند با بالا رفتن سن، مهارت های ذهنی کلیدیتان را با فراست حفظ کنید. این شامل تفکر انتقادی، یادگیری، و استفاده از قضاوت درست می باشد. تحقیقات نشان داده است که انجام تلفیقی از فعالیت های اروبیک و تقویت عضلات بسیار مفید است. مشارکت در این گونه فعالیت ها، سه تا پنج بار در هفته، برای حد اقل 30 دقیقه می تواند منتج به این مزایای سلامت روانی گردد.

  5. ورزش استرس و افسردگی را کاهش می دهد
  6. وقتی از لحاظ جسمی فعال هستید ذهن شما از عوامل استرس زای روزانه منحرف می شود. این به شما کمک می کند از درگیر شدن در افکار منفی اجتناب کنید. ورزش سطح هورمون های استرس را در بدن کاهش می دهد. در عین حال، تولید اندورفین را تحریک می کند. این ها ارتقاء دهنده های طبیعی خلق و خوی هستند که از استرس و افسردگی جلو گیری می کنند. اندورفین حتی ممکن است بعد از یک تمرین سخت به شما احساس آرامش و خوش بینی بیشتری بدهد. کارشناسان معتقدند برای تعیین رابطه بین ورزش و افسردگی، تحقیقات با کیفیت تر بیشتری لازم است.

  7. ورزش عادات خواب را بهبود می بخشد
  8. ورزش و سایر فعالیت های بدنی کیفیت خواب را بهبود می بخشد. آن ها این کار را با کمک به خواب رفتن سریع تر و عمیق تر شما انجام می دهند. خواب بهتر موجب بهبود نگرش روانی شما در روز بعد از آن می شود و خلق و خوی شما را هم بهبود می بخشد. مراقب باشید در اواخر روز ورزش نکنید. تمرین های شبانه به فاصله چند ساعت از وقت خواب ممکن است باعث شود که بیش از حد انرژی پیدا کنید که بتوانید به خواب روید.

  9. ورزش به حفظ وزن سالم بدن کمک می کند
  10. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها شرکت در ورزش را به عنوان راهی سالم برای حفظ وزن توصیه می کند. هر یک از ورزش ها، مثل دویدن، دوچرخه سواری، وزنه برداری، همه راه های کاملا" مؤثری برای سوزاندن کالری و یا ساختن عضله می باشد. ماندن در محدوده وزن توصیه شدهاحتمال ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

  11. ورزش اعتماد به نفس را بالا می برد
  12. تمرین منظم که نتیجه ورزش است می تواند اعتماد به نفس شما را بالا برده و خود باوری شما را بهبود بخشد. به تدریج که قدرت، مهارت، و استقامت شما از طریق انجام تمرینات ورزشی افزایش می یابد، خویشتن بینی شما هم بهبود می یابد. با تجدید قوا و نیرو که حاصل فعالیت بدنی است ممکن است شانس موفقیت بیشتری در انجام امور چه در خارج از زمین بازی و چه در زمین بازی داشته باشید.

  13. ورزش با خصیصه رهبری در ارتباط است
  14. ورزش های تیمی چون فوتبال، بیسبال، و بسکتبال زمینه های پرورش خصیصه های رهبری است. مطالعات انجام شده در دبیرستان ها همبستگی بین مشارکت در ورزش و خصوصیات رهبری را نشان می دهد. به خاطر فرصتی که برای آموزش، تلاش جمعی، برنده شدن، یا بازنده شدن جمعی وجود دارد، افراد در گیر ورزش طبیعتا"بیشتر مایلند در محل کار و در موقعیت های اجتماعی طرز تفکر تیمی را اتخاذ کنند. طرز تفکر تیمی در طول زمان منجر به ویژگی های قوی رهبری می گردد.

فواید ورزش برای کودکان

ورزش می تواند از بسیاری جهات همان فوایدی را برای کودکان داشته باشد که برای بزرگسالان دارد. بزرگترین تفاوت این است که وقتی کودکان در سنین جوانی شروع به مشارکت در ورزش می کنند با افزایش سن احتمال فعال ماندنشان خیلی بیشتر است. همین منبع پنشان می دهد که شرکت در یک ورزش تیمی باعث بهبودی عملکرد تحصیلی آن ها و در نتیجه مشارکت بیشتر شان در فعالیت های بعد از مدرسه می شود.

به خاطر داشته باشیم

برخی از ورزش های محبوب تیمی، از جمله فوتبال امریکایی و هاکی روی یخ معمولا" منجر به صدماتی می شود. آسیب های ورزشی که مکررا" گزارش شده شامل رگ به رگ شدن، کبود شدگی، و دست و پای شکسته است. اگر مراقبت های پزشکی درست انجام گیرد اکثر صدمات ورزشی بهبود کامل خواهند یافت. اما، بعضی از آسیب ها، مثل ضربه مغزی، می تواند باعث آسیب دیدن مادام العمر ورزشکار شود.

در سالهای اخیر به ضربه مغزی توجه بیشتری شده چون بروز آن بیشتر افزایش یافته است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها رهنمود خاصی برای چگونگی احتراز از ضربه مغزی مربوط به ورزش وبهبودی یافتن دارد. ضربه های مکرر به سر ممکن است فواید مشارکت در ورزش را کاملا" بر عکس کند، منجر به افسردگی شود، عملکرد شناختی را کاهش دهد، و موجب گرایش به خودکشی شود.

آسم ناشی از ورزش یکی دیگر از مسائلی است که توسط بسیاری از ورزشکاران گزارش شده است. اگر در یک ورزش چند بار در هفته شرکت کردید و علائم آسم در شما پیدا شد لازم است به آن توجه کنید. از پزشک یا متخصص آموزشتان در باره تمرینات تنفسی سئوال کنید و آن ها را انجام دهید. آن ها در پیشگیری از ابتلا به آسم مزمن به شما کمک خواهد کرد. پزشک شما ممکن است پیشنهاد کند قبل از تمرینات از دارو استفاده کنید تا به کاهش علائم آسم هم کمک کند.

حرف آخر

نکات مثبت ورزش فراوان است_ از فوایدی که برای کودکان دارند تا ارتباط های محرز آن با سلامت روان و شادی، و البته اندورفینی که سبب ترشح آن می شوند. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانیم ورزشی را پیدا کنیم که مشغول آن شویم. یکی را پیدا کنید و تحرک ایجاد کنید!

قبل از شروع هر فعالیت ورزشی با پزکتان صحبت کنید. مطمئن شوید که قلبتان برای تمرینات پر تقلا به قدر کافی سالم است. امکان آسیب جدی و آسم ناشی از ورزش را در نظر بگیرید. اگرچه شرکت در ورزش با خطراتی همراه است اما برخی از ورزش ها وجود دارند که سالم تر از دیگران هستند. اگر در مورد آسیب ها نگران هستید ورزش های کم خطر تر مثل شنا را مد نظر قرار دهید.

منبع:www.healthline.com