علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

فواید و معایب دوچرخه سواری



فواید دوچرخه سواری

نوشته: TRACEY ROIZMAN

برگردان منشور

ایده طراحی دوچرخه به زمان داوینچی بر می گردد اما 150 سال قبل از آن، اولین نمونه ساخته شد. این خودرو که با نیروی انسان کار می کند حجیم و بیشتر شبیه کالسکه بود تا دوچرخه امروزی. در اوایل سال های 1800 در آلمان، یک دوچرخه که دارای دو چرخ چوبی بود ظاهر شد که سرعت آن به 15 کیلومتر در ساعت می رسید و به اندازه کافی برای لذت بردن کارآمد بود. از آن زمان به بعد، طراحی دوچرخه همپای فن آوری پیشرفت کرده است. دوچرخه امروزی طیف گسترده ای از کاربرد های عملی و تفریحی را همراه با فواید محیطی و سلامت ارائه می کند. البته چند زیان بالقوه هم دارد.

راحتی

دوچرخه به عنوان نوعی وسیله حمل و نقل، چندین مزیت محرز نسبت به حمل و نقل با اتومبیل دارد. دوچرخه باعث آلودگی هوا یا صوتی نمی شود. ضمنا" دوچرخه سواری روشی راحت تر برای حرکت در شهر های شلوغ است جایی که عبور و مرور از میان ترافیک یا پیدا کردن پارکینگ برای اتومبیل می تواند به استرس، ناراحتی و هزینه به زمان سفرتان اضافه کند. علاوه بر این، دوچرخه نسبت به اتومبیل فضای بسیار کمتری می گیرد، ازدحام جاده ها را کاهش می دهد، و از نیاز به گاراژ یا پارکینگ کم می کند - فضایی که در مناطق دارای جمعیت متراکم می تواند برای اهداف مفید فرهنگی یا تجاری استفاده شود.

فواید سلامتی

یک مطالعه هلندی که در 2011 در مجله "اپیدمیولوژی" منتشر شد محاسبه می کند که مزایای رفت و آمد با دوچرخه 11 برابر رانندگی اتومبیل است. فعالیت بدنی اضافی حاصل از جایگزین کردن دوچرخه برای رفت و آمد، به اندازه 14 ماه به عمر شما می افزاید و هر گونه خطر تصادفات ترافیکی یا قرار گرفتن فزاینده در معرض دود اتومبیل را خنثی می کند. محققان اضافه می کنند که منافع اجتماعی بالقوه دوچرخه سواری به عنوان روشی برای حمل و نقل ممکن است حتی بیشتر از منافع جزء باشد وقتی کاهش آلودگی و تصادفات ترافیکی را در زمانی که اتومبیل کمتری در جاده هاست، در نظر بگیرید.

ورزش هوازی (ایروبیک)

کلیولند کلینیک دوچرخه سواری را در زمره یکی از پنج بهترین روش های ورزش هوازی، همراه با پیاده روی، شنا، دویدن، رقص، یا استفاده از ماشین های ایروبیک، مثل پله نوردی و دستگاه های شبیه سازی پیاده روی و پله نوردی، فهرست کرده است. اگر به خاطر آرتروز یا سایر مشکلات ارتوپدی توانایی راه رفتن به مدت کافی را برایتان محدود می سازد، به گفته دکتر گوردن بلکبرن (Gordon Blackburn) رئیس برنامه توانبخشی قلبی کلیولند کلینیک، دوچرخه سواری بر روی دوچرخه ثابت گزینه ایده آلی است که در خانه یا باشگاه های بدنسازی، امکان ورزش هوازی با کیفیت بالا را فراهم می کند.

حوادث و خطرات

دوچرخه سواری در هوای آزاد شما را در معرض مادر طبیعت قرار می دهد. شرایط نامساعد هوا می تواند از شوق و ذوق حتی مشتاق ترین دوچرخه سوار بکاهد و می تواند خطر صدمات ناشی از تصادفات و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بر اثر گاز اتومبیل ها را افزایش دهد. مرکز کنترل بیماری ها گزارش می دهد که مراجعات اورژانس مربوط به دوچرخه سواری سالانه متجاوز از نیم میلیون است. کودکان در معرض بیشترین خطر هستند و بیش از نیمی از این مراجعات بیمارستانی مربوط به آن هاست. ندانستن قوانین ترافیکی یا رعایت نکردن آن ها و عدم استفاده از کلاه ایمنی از مواردی است که خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهد. برای افزایش سطح ایمنی، موقع گردش به چپ و راست یا تغییر خطوط، از علامت دادن با دست برای مطلع کردن رانندگان استفاده کنید. در روز لباس های رنگ روشن و در شب مواد منور بپوشید.

منبع:www.livestrong.com