علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

برترین فواید سلامتی گل کلم



گل کلم


نوشته: Brianna Elliott

برگردان منشور

گل کلم از سبزیجات بسیار سالمی است که منبع مهمی از مواد مغذی است. ضمنا" حاوی ترکیبات گیاهی منحصر به فردی است که ممکن است خطر ابتلا به چندین بیماری، از جمله بیماری قلبی و سرطان، را کاهش دهد. علاوه بر این، برای از دست دادن وزن خوب است و اضافه کردن آن به رژیم غذایی فوق العاده آسان است. هشت فایده مبتنی بر علم گل کلم عبارتند از:

  1. حاوی بسیاری از مواد مغذی است
  2. خصوصیات تغذیه ای گل کلم بسیار چشمگیر است. کم کالری و پر ویتامین است. در واقع، حاوی تقریبا" همه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شماست. یک فنجان یا 128 گرم آن حاوی:

  3. دارای فیبر بالاست
  4. گل کلم فیبر بسیار بالایی دارد که برای سلامت کلی بدن مفید است. هر فنجان گل کلم 3 گرم فیبر دارد که برابر با 10% نیاز روزانه بدن است. فیبر باکتری های مفید روده را که موجب کاهش التهاب و افزایش سلامت دستگاه گوارش می شوند، تغذیه می کند. مصرف فیبر کافی ممکن است باعث پیشگیری از مشکلات گوارشی از جمله یبوست، آماس واگراهه، و بیماری التهابی روده شود. بعلاوه، مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سبزیجات غنی از فیبر، مثل گل کلم با کاهش خطر بیماری های متعدد، از جمله بیماری های قلبی، سرطان، و دیابت همراه است. فیبر ممکن است به خاطر قدرتش در ایجاد سیری و کاهش مصرف کالری، نقش مؤثری هم در پیشگیری از چاقی بازی کند.

  5. منبع خوب آنتی اکسیدان هاست
  6. گل کلم منبع عالی آنتی اکیدان هاست که سلول های بدن را از رادیکال های آزاد و التهاب محافظت می کند. مانند دیگر سبزیجات چلیپایی، گل کلم خصوصا" از نظر گلوکو زینولات و ایزوتیوسیانات، دو آنتی اکسیدانی که رشد سلول های سرطانی را کند می کند، غنی است. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که گلوکو زینولات و ایزوتیوسیانات به خصوص از بدن در مقابل سرطان های روده، ریه، سینه، و پروستات محافظت می کند. علاوه بر این، گل کلم حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که به صورت آنتی اکسیدان عمل می کند، برای خاصیت ضد التهابیش که سلامت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد، معروف است.

  7. ممکن است به کاهش وزن کمک کند
  8. گل کلم خواص متعددی دارد که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. اول این که کالری کمی دارد بنابر این می توانید مقدار زیادی آز ان را بدون اضافه شدن وزن بخورید. ضمنا" می تواند جانشینی برای غذاهای پر کالری مثل برنج و آرد باشد. گل کلم به عنوان منبع خوبی از فیبر، هضم را آهسته کرده و احساس سیری را افزایش می دهد و به طور خودکار، این باعث می شود از تعداد کالری هایی که در روز مصرف می کنید کاسته شود که این عامل مهمی در کنترل وزن است.

    محتوای آب بالا، یکی دیگر از جنبه های کمک کننده گل کلم است. در واقع، 92% از وزن آن را آب تشکیل می دهد. مصرف غذاهایی که مقدار قابل توجهی آب متراکم و کالری کم دارند با کاهش وزن همراه است.

  9. کولین بالایی دارد
  10. کولین، ماده غذایی ضروری که بسیاری از مردم دچار کمبود آن هستند، در گل کلم زیاد است. یک فنجان گل کلم حاوی 45 میلی گرم کولین است که این حدود 11% مصرف کافی برای زنان و 8% برای مردان است. کولین عملکرد های مهم متعددی در بدن دارد. اول این که نقش مهمی در حفظ یکپارچگی غشای سلولی، آمایش DNA، و پشتیبانی از سوخت و ساز بازی می کند. در رشد مغز و تولید انتقال دهنده های عصبی هم که لازمه یک سیستم عصبی سالم است، دخیل می باشد. مهم تر این که از تجمع کلسترول در کبد جلوگیری می کند.

    افرادی که کولین به حد کافی مصرف نمی کنند ممکن است با خطر بالای بیماری های قلبی و کبدی، علاوه بر اختلالات عصبی، مثل زوال عقل و آلزایمر، مواجه شوند. کولین در خیلی از غذاها وجود ندارد. گل کلم، همراه با کلم بروکلی یکی از بهترین منابع گیاهی غذایی است.

  11. از لحاظ سولفورافان غنی است
  12. گل کلم حاوی سولفورافان، یکی ازآنتی اکسیدان هایی است که مورد مطالعه زیادی قرار گرفته است. بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که سولفورافان با مهار آنزیم هایی که در رشد سرطان و تومور دخیل هستند به ویژه در سرکوب گسترش سرطان مفید است.

    بر اساس برخی مطالعات، سولفورافان ممکن است قدرت متوقف کردن رشد سرطان را با نابود کردن سلول های آسیب دیده هم دارد. به نظر می رسد سولفورافان محافظی قوی در برابر سرطان روده بزرگ و پروستات می باشد ولی روی بسیاری از سرطان های دیگر، نظیر پستان، خون، لوزالمعده، و پوست هم مؤثر است.

    مطالعات نشان داده که سولفورافان می تواند به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن عروق، که هر دو از عوامل عمده پیشگیری از بیماری های قلبی هستند، نیز کمک کند.

    و بالاخره، مطالعات حیوانی نشان می دهد که سولفورافان ممکن است در پیشگیری و کاهش خطر عوارض ناشی از دیابت، نظیر بیماری های کلیه نقش داشته باشد.

    اگرچه برای تعیین میزان تأثیر سولفورافان در انسان تحقیقات بیشتری لازم است اما فواید بالقوه سلامتیش امیدوار کننده است.

  13. جایگزین کم کربوهیدراتی برای غلات و حبوبات است
  14. گل کلم همه فن حریف فوقالعاده ای است و در رژیم غذایی می تواند به جای غلات و حبوبات استفاده شود. این نه تنها راهی عالی برای افزایش مصرف مواد گیاهی است بلکه برای آن هایی هم که رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می کنند بسیار مفید است. دلیلش این است که گل کلم کربوهیدرات خیلی کمتری نسبت به غلات و حبوبات دارد. برای مثال، یک فنجان گل کلم 5 گرم کربوهیدرات دارد در حالی که یک فنجان برنج حاوی 45 گرم کربوهیدرات، نه برابر گل کلم، است.

  15. اضافه کردن آن به رژیم غذایی آسان است
  16. گل کلم نه تنها همه کاره است بلکه افزودنش به رژیم غذایی هم آسان است. می توانید آن را خام مصرف کنید که نیاز به کمی آمادگی دارد. می توانید از گل های کوچک گل کلم که در حمص یا سس گیاهی دیگری فرو می برید به عنوان یک میان وعده لذت ببرید.

    گل کلم می تواند به روش های مختلف هم پخته شود، مثل بخارپز، کباب کردن یا سرخ کردن. می تواند مخلفاتی عالی برای غذا باشد یا با غذاهایی مثل سوپ، سالاد، غذا های سرخ شده، و تاس کباب ترکیب شود. لازم به ذکر نیست که هم نسبتا" ارزان است و هم در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی موجود است.

منبع:authoritynutrition.com