علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

بیست غذای سرشار از ویتامین E



ویتامین ای


نوشته: Dr. Atli Arnarson


برگردان منشور

ویتامین E یک گروه قوی از آنتی اکسیدان هاست که سلول ها را از استرس اکسیداتیو محافظت می کند. سطح کافی ویتامین E برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است.

اگر به اندازه کافی ویتامین E دریافت نکنید ممکن است بیشتر مستعد عفونت شوید، اختلال بینایی را تجربه کرده، و از ضعف عضلانی رنج ببرید.

خوشبختانه ویتامین E در غذا ها فراوان است و در نتیجه بعید است دچار کمبود آن شوید مگر این که جذب مواد مغذیتان دچار اختلال شده باشد.

با وجود این، همه باید سعی کنند مقدار زیادی از غذاهای کامل که سرشار از ویتامین E هستند، بخورند.

در ایالات متحده امریکا، 15 میلی گرم ویتامین E در روز برای اکثریت قریب به اتفاق بزرگسالان کفایت می کند. این مقدار روزانه در امریکا و کانادا بر روی بر چسب های غذایی به عنوان مرجع انتخاب شده است.

فهرست زیر شامل 20 غذای سرشار از آلفا-توکوفرول است که فعال ترین شکل ویتامین E می باشد.

  1. روغن جوانه گندم - یک قاشق غذاخوری: حاوی 20 میلی گرم (%135 ارزش روزانه در هر وعده)
  2. تخمه آفتابگردان - یک اونس: حاوی 10 میلی گرم (%66 ارزش روزانه در هر وعده)
  3. بادام - یک اونس: حاوی 7.3 میلی گرم (%48 ارزش روزانه در هر وعده)
  4. روغن فندق - یک قاشق غذا خوری: حاوی 6.4 میلی گرم (%43 ارزش روزانه در هر وعده)
  5. ممی ساپوت (میوه بومی جنوب مکزیک و شمال امریکای جنوبی) - نصف میوه: حاوی 5.9 میلی گرم (%39 ارزش روزانه در هر وعده)
  6. روغن آفتابگردان - یک قاشق غذا خوری: حاوی 5.6 میلی گرم (%37 ارزش روزانه در هر وعده)
  7. روغن بادام - یک قاشق غذا خوری: حاوی 5.3 میلی گرم (%36 ارزش روزانه در هر وعده)
  8. فندق - یک اونس: حاوی 4.3 میلی گرم (%28 ارزش روزانه در هر وعده)
  9. صدف آبالون - سه اونس: حاوی 3.4 میلی گرم (%23 ارزش روزانه در هر وعده)
  10. تخم کاج - یک اونس: حاوی 2.7 میلی گرم (%18 ارزش روزانه در هر وعده)
  11. گوشت غاز - یک فنجان: حاوی 2.4 میلی گرم (%16 ارزش روزانه در هر وعده)
  12. بادام زمینی - یک اونس: حاوی 2.4 میلی گرم (%16 ارزش روزانه در هر وعده)
  13. سالمون اقیانوس اطلس - نصف فیله: حاوی 2.0 میلی گرم (%14 ارزش روزانه در هر وعده)
  14. آوکادو - نصف میوه: حاوی 2.1 میلی گرم (%14 ارزش روزانه در هر وعده)
  15. قزل آلای رنگین کمان - یک عدد فیله: حاوی 2.0 میلی گرم (%13 ارزش روزانه در هر وعده)
  16. فلفل قرمز شیرین خام - یک عدد فلفل متوسط: حاوی 1.9 میلی گرم (%13 ارزش روزانه در هر وعده)
  17. آجیل برزیلی - یک اونس: حاوی 1.6 میلی گرم (%11 ارزش روزانه در هر وعده)
  18. انبه - نصف میوه: حاوی 1.5 میلی گرم (%10 ارزش روزانه در هر وعده)
  19. شلغم خام - یک فنجان: حاوی 1.6 میلی گرم (%10 ارزش روزانه در هر وعده)
  20. کیوی - یک عدد متوسط: حاوی 1.0 میلی گرم (%7 ارزش روزانه در هر وعده)
منبع:authoritynutrition.com