علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

انبه می تواند غذای عالی اسرار آمیزی برای بهبود سوخت و ساز و پیشگیری از بیماری باشد



انبه


نوشته: Sabrina Rojas Weiss



برگردان منشور

نه تنها نیاز به بهانه ای برای خوردن یک انبه تازه و آبدار ندارید بلکه بهانه خوبی هم وجود دارد: مطالعات نشان می دهد که این غذای عالی خوشمزه، چسبنده، و شیرین دارای فواید ضد التهاب است که سوخت و ساز را بهبود می بخشد و از بدن در مقابل بیماری های متابولیک محافظت می کند.

انبه علاوه بر این که از لحاظ ویتامین های A و C و فیبر غنی است دارای ماده ای شیمیایی به نام پلی فنل با غلظت بالا می باشد که حاوی خواص ضد التهابی است. در یک مطالعه اخیر توسط محققان دانشگاه A&M تکزاس (که بخشی از بودجه آن توسط هیأت ملی انبه تأمین شد) فواید بالقوه این پلی فنل ها با دادن روزانه 400 گرم انبه تازه یخ زده به افراد لاغر و چاق به مدت 42 روز آزمایش شد. افراد لاغر شاهد کاهش فشار خون بودند (گر چه در افراد چاق چنین نبود) و افراد چاق شاهد بهبود سطح هموگلبین A1c بودند که با کاهش خطر دیابت مرتبط می باشد.

مطالعه دیگری از این دانشگاه نشان داد که داوطلبان چاق که آن 400 گرم انبه را برای 42 روز مصرف کرده بودند با تغییر مثبتی در باکتری های روده مواجه شدند - افزایش باکتری ها در افراد لاغر و کاهش باکتری ها در افراد چاق - که می تواند منجر به بهبود جذب و سوخت و ساز شود. و در مطالعه سوم همین دانشگاه، بهبود سوخت و ساز در افراد مورد مطالعه به اسید گالیک و گلیکوزید گالویل و گالوتانین موجود در انبه نسبت داده شده است.

لئوناردو اورتگا (Leonardo Ortega) مدیر پژوهش در هیأت ملی انبه در گزارشی گفت: "این پژوهش نوخاسته نتایج امیدوار کننده ای را در باره توانایی انبه را در کاهش خطر اختلالات سوخت و ساز و التهاب مزمن نشان می دهد."

التهاب مزمن هنوز در دست تحقیق است اما کارشناسان بر این باورند که اون ریشه برخی از ترسناک ترین بیماری ها، نظیر سرطان، بیماری قلبی، دیابت، افسردگی، و آلرژی ها است. فرانک لیپمن (Frank Lipman) متخصص طب تلفیقی به نشریه سلامت زنان (Women’s Health) گفت: "اون علت زمینه ای ببیماری های خیلی زیادی است."

شما می توانید پلی فنل را در یایر میوه های سلامتی بخش مثل توت ها، انار، مرکبات، و نیز در میخک، پونه، شکلات تلخ، چایف آجیل، و قهوه هم پیدا کنید. اما بسیاری از این غذا ها در یک روز داغ با فلفل قرمز کاملا" جور در نمی آیند و هیچ کدام هم انقدر آبدار نیستند که بتوانید آن ها را مستقیما" روی ظرفشویی آشپز خانه بخورید.



منبع: www.yahoo.com