علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

مواد غذایی که می توانند باعث التهاب شوند



ورم مفاصل


برگردان منشور

وقتی ورم مفاصل دارید بدن شما در حالت التهاب است. ممکن است آنچه می خورید نه تنها التهاب را افزایش دهد بلکه شما را مستعد سایر بیماری های مزمن مثل چاقی، بیماری قلبی، و دیابت هم بکند. در زیر به مواد غذایی که ممکن است التهاب بیشتری در بدن شما بر انگیزد اشاره می شود.

  • شکر
  • مقاومت در برابر دسر، شیرینی، شکلات، نوشابه ها، و حتی آب میوه ممکن است سخت باشد. اما مجله امریکایی تغذیه بالینی هشدار می دهد که قند فرآوری شده باعث آزاد شدن پیغام رسانان التهابی به نام سیتوکین ها می شوند.


    شکر
  • چربی های اشباع شده
  • مطالعات متعددی نشان داده است که چربی های اشباع شده باعث التهاب بافت چربی می شود که نه تنها نشانه بیماری قلبی است بلکه التهاب ورم مفاصل را هم بدتر می کند. طبق گزارش موسسه ملی سرطان، پیتزا و پنیر در رژیم غذایی امریکایی ها بزرگترین منبع چربی اشباع شده است. سایر عوامل دخیل عبارتند از محصولات گوشتی (به خصوص گوشت قرمز)، محصولات لبنی پر چرب، غذا های پاستا، و دسر های مبتنی بر غلات.


    چربی اشباع شده
  • چربی های ترانس
  • محققان دانشکده بهداشت هاروارد زنگ خطر چربی ترانس را در اوایل دهه 1990 به صدا در آورد. چربی ترانس که کاملا" مشخص شده موجب التهاب سیستماتیک می شود می تواند در فست فود و سایر محصولات سرخ شده، تنقلات فرآوری شده، محصولات صبحانه منجمد، نان های شیرین و بیسکویت، دونات، کراکر، و اکثر قالب های مارگارین پیدا می شود. از مصرف غذاهایی که طبق برچسبشان حاوی روغن های هیدروژنه هستند احتراز کنید.


    چربی ترانس
  • اسید های چرب امگا 6
  • اسید های چرب امگا 6 یک اسید چرب ضروری است که بدن برای رشد و نمو طبیعی بدان احتیاج دارد. بدن نیاز به یک تعادل سالم بین اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 دارد. مصرف بیش از حد امگا 6 بدن را وا می دارد مواد شیمیایی التهاب زا تولید کند. این اسید های چرب در روغن هایی مثل روغن ذرت، آفتابگردان، کاژیره، هسته انگور، سویا، بادام زمینی، و گیاهی، مایونز، و بسیاری از سس های سالاد یافت می شود.


    اسید های چرب امگا شش
  • کربوهیدرات های تصفیه شده
  • محصولات تهیه شده از آرد سفید، برنج سفید، سیب زمینی سفید ( پوره سیب زمینی فوری، سیب زمینی سرخ کرده) و بسیاری از غلات، کربو هیدرات های فرآوری شده هستند. طبق گزارش مجله Scientific American، کربوهیدرات های فرآوری شده ممکن است چربی ها را وادارد که عامل اصلی افزایش نرخ چاقی و سایر بیماری های مزمن گردند. این غذاهای با شاخص بالای قند خون موجب تولید محصولات نهایی پیشرفته قندی می شوند که باعث تحریک التهاب می گردند.


    کربو هیدرات ها
  • گلوتامات مونو سدیم
  • این یک افزودنی خوراکی افزایش دهنده عطر و طعم غذا است که بیشتر در مواد غذایی آسیایی و سس سویا پیدا می شود اما ممکن است به فست فود ها، سوپ های آماده، سس سالاد، و گوشت اغذیه فروشی ها هم اضافه شود. این ماده شیمیاییمی تواند دو مسیر مهم التهاب مزمن را تحریک کند و بر سلامت کبد تأثیر گذارد.


    گلوتامات مونوسدیم
  • گلوتن و کازئین
  • آلرژی زاهای شایع مثل گلوتن و کازئین (پروتئین های موجود در لبنیات و گندم) هم ممکن است التهاب را افزایش دهند. افراد مبتلا به ورم مفاصل که از بیماری سلیاک (حساسیت به گلوتن) و عدم تحمل لبنیات نیز رنج می برند تأثیر التهابی حتی می تواند بدتر باشد. گلوتن در گندم، چاودار، جو، و همه غذاهایی که با این مواد درست می شود وجود دارد. کازئین در پروتئین آب پنیر یافت می شود.


    گلوتن و کازئین
  • آسپارتام
  • آسپارتام یک ماده غیر مغذی و شیرین کننده فشرده مصنوعی است که دربیش از 4000 محصول در سراسر دنیا پیدا می شود. سم تباه کننده اعصاب است و بر مغز اثر می گذارد. اگر به این ماده شیمیایی حساسیت دارید، سیستم ایمنی شما به ماده خارجی با حمله به آن عکس العمل نشان می دهد که در مقابل، موجب یک واکنش التهابی خواهد شد.


    اسپارتام
  • الکل
  • الکل سربار کبد است. استفاده زیاد آن عملکرد کبد را ضعیف می کند و مداخلات چند ارگان با هم را مختل می سازد و می تواند موجب التهاب شود. بهتر است حذف شود یا در حد اعتدال مصرف شود.


    الکل
  • غلبه کردن بر التهاب
  • کم کردن غذاهایی که باعث ایجاد التهاب می شوند، افزودن میزان میوه جات و سبزیجات در رژیم غذایی، استفاده از ماهی به عنوان پروتئین اصلی، و مصرف بیشتر امگا 3 می تواند تفاوت فاحشی در علائم آرتروز شما بوجود آورد.



    منبع: www.arthritis.org