علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

هفت فایده شگفت انگیز بادمجان برای سلامتی



بادمجان


نوشته: Rachael Link



برگردان منشور

بادمجان متعلق به خانواده گیاهان تاجریزی است و در سراسر دنیا در بسیاری از غذاهای مختلف استفاده می شود. گرچه غالبا" جزو سبزیجات محسوب می شود اما از لحاظ فنی یک میوه است چون از گیاهی گلدار رشد می کند و حاوی تخم است. بادمجان در رنگ ها و اندازه های متفاوتی وجود دارد. و در حالی که متداول ترین بادمجان ها، بادمجان های بنفش سیر هستند می توانند قرمز، سبز ، سفید، و حتی سیاه باشند.

بادمجان علاوه بر این که بافتی منحصر به فرد و طعمی ملایم به غذا می دهد یک سری از فواید بالقوه را هم برای سلامتی به همراه می آورد. این مقاله نگاهی عمیق به 7 فایده بادمجان برای سلامتی می اندازد.

  1. از لحاظ مواد مغذی غنی است
  2. بادمجان غذایی است پر از مواد مغذی، بدین معنی که حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، و فیبر در چند کالری است. یک فنجان باد (82 گرم) بادمجان خام حاوی مواد مغذی زیر است:

    بادمجان حاوی مقدار کمی از مواد مغذی دیگر چون نیاسین، منیزیوم، و مس نیز می باشد.

  3. از لحاظ آنتی اکیدان غنی است
  4. علاوه بر انواع ویتامین ها و مواد معدنی، بادمجان دارای تعداد زیادی آنتی اکسیدان است.

    آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به محافظت از بدن در مقابل آسیب های ناشی از مواد مضر، که به نام رادیکال های آزاد شناخته می شوند، کمک می کنند. مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها می توانند به پیشگیری از بسیاری از انواع بیماری های مزمن، مثل بیماری های قلبی و سرطان، کمک کنند.

    بادمجان به خصوص از نظر آنتوسیانین، نوعی رنگدانه با خواص آنتی اکسیدانی که مسئول رنگ زنده و درخشان آن می باشد، قوی است. به خصوص آنتو سیانینی در بادمجان وجود دارد به نام ناسانین که بسیار مفید است.در واقع، مطالعات آزمایشگاهی متعددی تأیید کرده است که در محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های مضر آزاد مؤثر است.

  5. ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد
  6. با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی بادمجان، برخی از مطالعات نشان داده اند که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. در یک مطالعه، به خرگوش هایی که کلسترول بالا داشتند به مدت دو هفته روزانه 10 میلی لیتر عصاره بادمجان داده شد. در پایان مطالعه، هم سطح کلسترول بد و هم تری گلیسیرید آن ها، دو نشانگر خون که هنگام بالا رفتن می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود، پایین تر بود.

    مطالعات دیگری نشان داده اند که بادمجان ممکن است اثرمحافظتی بر قلب داشته باشد. در یک مطالعه، به حیوانات به مدت 30 روز بادمجان خام یا کبابی داده شد. هر دو نوع عملکرد قلب را بهبود بخشیدند و از حمله قلبی به شدت کاستند.

    در حالی که این نتایج امیدوار کننده هستند لازم است توجه کنید که این آزمایشات محدود به حیوانات و مطالعات آزمایشگاهی می باشند و تحقیقات بیشتری لازم است تا ارزیابی کنیم که بادمجان چگونه بر سلامت قلب انسان اثر می گذارد.

  7. می تواند کنترل قند خون را بیشتر کند
  8. اضافه کردن بادمجان به رژیم غذاییتان ممکن است قند خون شما را تحت کنترل قرار دهد. این عمدتا" به خاطر این است که بادمجان دارای فیبر بالایی ات که از راه سیستم گوارشی دست نخورده عبور می کند.

    فیبر می تواندقند خون را با کند کردن میزان هضم و جذب قند در بدن، قند خون را کاهش دهد. جذب آهسته تر، سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و مانع ازکار افتادن و خرابی می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهدکه پلی فنل ها، یا ترکیبات طبیعی گیاهی موجود در غذاهایی چون بادمجان ممکن است جذب شکر را کاهش داده و ترشح انسولین را افزایش دهند که هردوی آن ها می توانند به پایین آوردن قند خون کمک کنند.

    یک مطالعه آزمایشگاهی عصاره غنی شده بادمجان با پلی فنل را مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که این عصاره ها می توانند سطح آنزیم های خاصی را که بر جذب قند تأثیر می گذارند، کاهش دهند.

    بادمجان می تواند به خوبی در توصیه های رژیم غذایی جاری برای کنترل دیابت، که شامل رژیمی پر فیبر و غنی از غلات کامل و سبزیجات است، بگنجد.

  9. می تواند به کاهش وزن کمک کند
  10. بادمجان دارای فیبر بالا و کالری کم است و می تواند افزودنی عالی به رژیم کاهش وزن باشد. فیبر به آهستگی از دستگاه گوارش عبور می کند و می تواند موجب سیری و پری شده و مصرف کالری را کاهش دهد. هر فنجان بادمجان خام (82 گرم) حاوی 3 گرم فیبر و فقط 20 کالری است.

    علاوه بر این، اغلب از بادمجان به عنوان جایگزینی پر فیبر و کم کالری برای مواد پر کالری در دستور العمل های غذایی استفاده می شود.

  11. ممکن است فوایدی برای مبارزه با سرطان داشته باشد
  12. بادمجان حاوی موادی است که نشان دهنده توانایی مبارزه با سلول های سرطانی است. برای مثال، سولاسودین رامنوسیل گلیکوزید نوعی از ترکیبات است که در برخی از گیاهان تاجریزی، از جمله بادمجان، پیدا می شود.

    برخی از مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است که سولاسودین رامنوسیل گلیکوزید می تواند موجب مرگ سلول های سرطانی شود و ضمنا" می تواند به کاهش عود انواع خاصی از سرطان کمک کند. گرچه تعداد مطالعات در این زمینه محدود است سولاسودین رامنوسیل گلیکوزید نشان داده است که در مورد سرطان پوست، چنانچه مستقیما" به پوست مالیده شود، کاملا" مؤثر است.

    علاوه بر این، مطالعات متعدد نشان داده اند که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، مثل بادمجان، ممکن است جلوی انواع خاصی از سرطان را بگیرد. یک مطالعه نقد و نظر که حدود 200 مطالعه را مورد بررسی قرار داده بود دریافت که خوردن میوه و سبزیجات با محافظت در برابر سرطان لوزالمعده، معده، روده بزرگ، مثانه، دهانه رحم و سینه همراه است.

    با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا تعیین کنیم ترکیبات موجود در بادمجان چگونه ممکن است به طور خاص بر سرطان در انسان ها تأثیر گذارد.

  13. اضافه کردن آن به رژیم غذایی بسیار آسان است
  14. بادمجان کاربردهای فوق العاده ای دارد و می تواند به راحتی به هر رژیم غذایی اضافه شود. می تواند پخته شود، سرخ شود، یا کباب شود و با چند قطره روغن زیتون و اندکی ادویه ازآن لذت برده شود.

    همچنین می تواند جایگزینی کم کالری برای بسیاری از مواد پر کالری باشد. این می تواند از مصرف کربوهیدرات و کالری شما کم کند در عین این که فیبر و محتوای مغذی غذای شما را زیاد کند.

کلام آخر

بادمجان غذایی پر فیبر و کم کالری است که از لحاظ مواد مغذی غنی است و با بسیاری از فواید بالقوه سلامتی همراه است. از کاهش خطر بیماری قلبی گرفته تا کمک به کنترل قند خون و کاهش وزن، بادمجان افزودنی ساده و خوشمزه ای به رژیم غذایی سالم است. ضمنا" کاربرد های زیادی دارد و مناسب بسیاری از غذاهاست.



منبع: authoritynutrition.com