علامت تجاری منشور

روایت ها

متن کامل

ده غذای زیبایی برای پوستی درخشان و موهایی براق



زیبایی


نوشته: Thrive Market



برگردان منشور

به جای نگاه کردن به میز توالتتان برای چیزی که زیبائیتان را اصلاح کند نگاهی به آشپزخانه تان بیندازید - ممکن است تعجب کنید تا چه حد چیزهایی که می خورید می توانند بر پوست و موی شما تأثیر گذارند.

  1. شکلات تلخ
  2. برخلاف باور عمومی، شکلات موجب جوش صورت نمی شود. در واقع، تحقیقات نشان داده است که شکلات تلخ حتی پوست را از آسیب نور خورشید حفظ می کند. شکلات یا کاکائوی خام حاوی آنتی اکسیدان های ضد پیری به نام فلاونوئیدها می باشدکه با رادیکال های آزاد مبارزه می کند تا پوست را از آسیب اشعه ماوراء بنفش حفظ کند و جلوی بروز چین و چروک ها، خطوط ریز، و تغییر رنگ پوست را بگیرد.

    ضمنا" شکلات باعث شادی می شود - وقتی آن را می خورید مغزتان اندورفین، ماده شیمیایی احساس خوب بدن، و فنیل اتیل امین ترشح می کند که باعث می شود احساس سر تا پا عشق کنید. وقتی احساس خوبی دارید، زیبا به نظر می آیید.

  3. گردو
  4. گردو حاوی مواد مغذی چون اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E است که کمک می کند پوست شما صاف و گوشتالو بماند. گردو موهای شما را هم از آسیب آفتاب حفظ می کند و آن را درخشان و براق نگه می دارد. روزانه یک مشت گردوی خام بخورید یا گردوهای خرد شده را روی سالاد، پاستا، و دسرتان بریزید.

  5. اسفناج
  6. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان های سه گانه ضد چین و چروک است: ویتامین C، ویتامین E، و بتاکاروتن. این ها همه با هم برای محافظت از پوست در برابر اشعه های پیر کننده ماوراء بنفش تابش خورشید کار می کنند (اما باز هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید). از اسفناج در سالاد، آب سبزیجات استفاده کنید یا در کمی روغن نارگیل، سیر، و اندکی نمک دریایی تفت دهید.

  7. عدس
  8. این حبوبات منبع پروتئین و آهن خوبی هستند که به پر پشتی موها کمک می کند. از آن ها به عنوان یک غذای جانبی یا سوپی دلچسب استفاده کنید و یا با آن برگر عدس و سبزیجات خود را درست کنید.

  9. تخم چیا
  10. این دانه های ریز پر از پروتئین، فیبر، و مقادیر زیادی امگا 3 است که همه برای پوست و مو عالی است. چون تخم چیا تا 12 برابر وزن خود آب جذب می کند باعث می شود برای مدت طولانی تری هم احساس سیری کنید. می توانید به صورت پودینگ، در آب میوه های مخلوط، یا به عنوان جایگزین تخم مرغ در پخت و پز های گیاهی از آن لذت ببرید.

    [چیا گونه ای از گیاهان گلدار خانواده نعناست که بومی مرکز و جنوب مکزیک و گواتمالا است. مترجم]

  11. بادام
  12. بادام از لحاظ فلاونوئیدها و ویتامین E، که برای سلامت پوست حیاتی هستند، غنی است. بادام می تواند جلوی آسیب رادیکال های آزاد و حتی آسیب اکسیداتیو ناشی از سیگار کشیدن را بگیرد. بادام منبع خوبی هم برای ارضای فیبر و پروتئین است و محتوای منگنز و سلنیوم آن ها به براق شدن موهایتان کمک می کند. از یک مشت بادام به عنوان تنقلات استفاده کنید یا کره بادام را روی برش های سیب بمالید و میل کنید.

  13. تخم کتان
  14. تخم کتان سبب بالا رفتن چشمگیر اسید های چرب امگا 3 می شود که برای شما از خوب هم خوبتر است. مطالعات مقدماتی نشان داده اند که اسیدهای چرب هم امگا 3 و هم امگا 6 به پیشگیری و درمان بیماری های پوست مثل آکنه و اگزما کمک می کنند. خواص ضد التهابی امگا 3 می تواند به میزان سالم باز سازی سلول های پوست هم کمک کند. برای اطمینان از جذب همه این فواید تقویت کننده زیبایی، تخم کتان را به صورت آسیاب شده یا غذا میل کنید.

  15. آوکادو
  16. آوکادو اصلی ترین غذای زیبا شدن است. آیا تا به حال شامپو یا ماسکی تهیه شده از آوکادو را دیده اید؟ دلیلی برای آن وجود دارد.

    باتوجه به اهمیتی که برای مو، پوست، و ناخن دارد، اسید های چرب اشباع نشده ای که در این خوراکی کرم مانند لذت بخش به وفور وجود دارد نه تنها سطح کلسترول بد را پائین می آورد بلکه ظاهر شدن پیری در پوست را هم کاهش می دهد. آوکادو همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها، فیبر، پتاسیم، منیزیوم، و فولات است و یک آوکادو پتاسیم بیشتری از یک موز متوسط دارد - تقریبا" 700 میلی گرم! آوکادو را می توانید قاچ کنید و روی سالاد یا ساندویچ قرار دهید، یا حتی با قاشق بخورید.

  17. توت ها
  18. توت ها پر از مواد ضد التهابی و ویتامین هایی هستند که از پیری زودرس جلوگیری می کنند.آنتی اکسیدان هایی که در توت ها وجود دارد آسیب رادیکال های آزاد، که تشکیل چین و چروک ها را سرعت می بخشد و سبب بیماری می شود، را به حد اقل می رساند. علاوه بر این، توت ها پر از ویتامین C هستند که پوست را سفت و قوی نگه می دارد. ویتامین C، که به اسید اسکوربیک هم معروف است، لازمه تولید کلاژن است، پروتئینی که به رشد سلول ها و عروق خونی کمک می کند. مشتی توت مورد علاقه تان را با صبحانه بخورید یا در مخلوط میوه ها پوره کنید.

  19. جلبک دریایی
  20. سبزیجات دریایی مملو از آهن و مواد مغذی گیاهی است. تمام این مواد مغذی می تواند به زیبایی و نرمی پوست شما کمک کند. آهن، منگنز، ید، مس، روی ، اسید های چرب امگا 3، و سلنیوم که همه در سبزیجات دریایی موجود هستند برای داشتن مو، پوست، و ناخن زیبا ضروری هستند. در سالاد سبزیجات و در سوپ از آن ها استفاده کنید.



منبع: www.huffingtonpost.com